Instruktor

Spojuji vášeň pro létání a cestování

Mezi letadly jsem od svých 14 let, kdy jsem v roce 1995 začal létat na větroních v Aeroklubu Kolín. Profesí se mi letectví stalo od roku 2010, kdy jsem se poprvé postavil na vlastní nohy jako freelance instruktor. Jsem obchodním pilotem a instruktorem letadel a vrtulníků. Létám od malých jednomotorových letadel po vícemotorová i proudová letadla. Jako instruktor vyučuji praktické výcviky PPL, CPL, NIGHT a IFR. V americké licenci mám oprávnění pro jednomotorové, vícemotorové letouny s přístrojovou doložkou a vrtulníky.

S většinou uvedených typů létám po celé Evropě, USA i na Blízkém východě hlavně díky dodávacím letům nových nebo létaných strojů.

„Amerika je na létání úžasná země. Strávil jsem zde téměř dva roky, ale pořád jí nemám dost. Jako letec a aktivní pilot jsem naprosto unešený z fungující infrastruktury,  která se místním letcům nabízí.  Nikdy se nestalo, že by po přistání nefungoval stojan s palivem (k dispozici téměř na každém letišti),  nikdo po nás nechtěl přistávací poplatky, nikdy nám nevynadali za to, jak jsme zaparkovali letadlo nebo jestli přesně postupujeme podle místních zvyklostí. Nikdo po nás nepožadoval, ať po přistání běžíme rychle na věž a zpovídáme se, co tam děláme. Od pracovníka handlingu na stojánce až po řídícího na věži jsou všichni profesionálové zaměření na bezpečný provoz a spokojeného pilota. 

Navíc pohodlí a úroveň služeb, která jednotlivá FBO nabízejí, jsou v podstatě vždy luxusní kategorie „high-end „, protože těchto zařízení využívají mnohdy VIP klienti z korporátního provozu.  Stejný servis máte i  když  zrovna  nepřiletíte  proudovým  letadlem. Stačí si koupit litr oleje a personál se k vám zachová stejně příjemně. Z mého pohledu je letectví a vztah k němu součástí americké kultury. 

Jan Čermák pro Flying Revue po obletu USA 2016 

MÉ TYPY:

  • CESSNA CITATION C-510 MUSTANG
  • PIPER PA-46 MALIBU MIRAGE
  • DIAMOND DA-42, 62
  • EXTRA 400
  • CIRRUS SR-20/22
  • CESSNA 152, 172, 182, 210
  • ZLIN 126, 226, 142, 143, 43
  • L-40, L-200
  • MOONEY BRAVO
  • ROBINSON R-22, R-44, R-66